Winkelend publiek snel gewend aan looproute Ridderhof

De terrassen zijn weer open en winkels mag je sinds woensdag 28 april 2021 ook zonder afspraak betreden.

Even naar je favoriete lokale winkel omdat je iets vergeten bent? Dan hoef je nu géén vier uur meer te wachten op een afspraak. Kleine winkels mogen maximaal twee mensen per verdieping toelaten, voor grote winkels geldt een maximum van één klant per 25 vierkante meter. Reserveren is niet nodig.

Deze versoepelingen hebben direct effect op het bezoek aan het winkelhart in Ridderkerk. Het straatbeeld laat een toename zien van winkelend publiek.

De verbouwing winkelcentrum Ridderhof 2 is gestart op dinsdag 20 april 2021. Om die reden is het deel tussen de Pagodetent en het midden van centrumdeel Ridderhof 2 niet meer toegankelijk. De toegang is nu uitsluitend vanaf het Sint Jorisplein via de ingang bij Lucardi Juwelier. Of via de ingang vanaf de Verlengde Kerkweg nabij de Jumbo.

Het was even wennen maar het winkelend publiek is al snel gewend aan deze looproute.

Winkelhart Ridderkerk: verplaatsingen, Lidl en een betere verkeersstroom