Wintersport op de Gorzenberg

Het Gorzenpark ligt aan de oostkant van Ridderkerk tussen het “Nieuwe Veer” en de Ridderkerkse Haven. Het wordt verder begrenst door de Rotterdamseweg en de aan de zijde van de Noord gelegen Deltadijk.

Deze 22 meter hoge Gorzenberg is bijna gezichtsbepalend voor het Gorzenpark. Tussen 1973 en 1991 zijn hier 300.000 kubieke meter onverbrandbare afvalstoffen van allerlei aard gestort die door de verbrandings-installatie (AVR) niet verwerkt konden worden.

Nu er veel sneeuw is gevallen leent deze Gorzenberg voor wintersport activiteiten zoals snowboarden en sleeën. Maandag 8 februari 2021 waren  veel scholen wegens code Oranje toch nog niet open en deze dag werd dan ook gebruikt om van de sneeuw te genieten. De waaghalzen gingen van het hoogste punt naar beneden en de kleinere kids namen de minder steile helling.

De sneeuwpret was hier niet minder door. De lichte sneeuwval en de wind brachten een rode blos op de wangen.

Foto’s: Wessel Dekker