Yvonne zet punt achter Dick’s Mode

Na ruim 35 jaar komt er definitief een einde aan Dick’s Mode in Ridderkerk. Yvonne stopt eind februari met haar winkel en mag van haar pensioen gaan genieten.

Ze heeft gewerkt vanaf haar veertiende. Ze stond toen zij aan zij op de markt met oud-voetballer Dick Marree, die stuntte met kleding. Dat deed hij ook toen hij in 1987 een textielmarkthal in het centrum van Ridderkerk opende. Yvonne begon er haar winkel carrière.

De winkel op de plek van de door autobedrijf Ames verlaten garage aan de Lagendijk (nu Sint Jorisstraat) kreeg een voortzetting aan het Raadhuisplein onder de naam Dick’s Mode. Het waren de hoogtijdagen van de kledingzaak met “afbraakprijzen”. Yvonne stond er in de winkel met Anja, Astrid, Gerda, Sien en Dick. “We waren een fantastisch team. We hebben nog altijd contact” zegt de onderneemster, die nu verantwoordelijk is voor Dick’s Mode.

Na het vertrek voor de sloop in het centrum kreeg de winkel een kleinschaliger vervolg aan de Prinses Margrietstraat in Slikkerveer. Yvonne werd hier in 2004 winkeleigenaar, maar hield de vertrouwde naam op de gevel. “Ik heb veel van Dick geleerd. Hij heeft me de eerste jaren geholpen op eigen benen te staan. De klanten wisten precies wat ze in de winkel mochten verwachten” zegt ze over haar ondernemersavontuur.

Na een periode op Plein Oost was Dick’s Mode de laatste jaren gevestigd aan het Vlietplein. Yvonne zal er eind van de maand de sleutel definitief in het slot draaien. De volledige leegverkoop is inmiddels in volle gang. “Ik heb een hele fijne tijd gehad. Met veel klanten die jarenlang bij mij zijn blijven kopen. Daar ben ik ze allemaal dankbaar voor. Er komt helaas een einde aan.”

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.