Zomerschool van PCOB/KBO naar Avifauna

In het kader van de zomerschool was er voor de leden van PCOB/KBO een uitstapje naar Avifauna.

Doordat er in de vakantieperiode weinig te beleven valt en veel mensen weg zijn, voelen ouderen zich soms extra eenzaam. Een aantal jaren terug heeft het KBO daarom de Zomerschool in augustus in het leven geroepen om deze stille tijd te overbruggen. Dit jaar hebben is dat samen gedaan met de PCOB aangezien er ook wordt gewerkt aan een nauwere samenwerking tussen PCOB en KBO.

Op 8 augustus vertrok een bus bij Van der Valk met 46 leden van Ridderkerk naar Avifauna. Na een prachtige toeristische route door de Alblasserwaard stopte de bus bij de boot in Alphen a/d Rijn voor een vaartochtje. Tijdens deze vaartocht werd genoten van koffie met een koekje, waar de deelnemers dan ook echt aan toe waren. Naar het verhaal van de Schipper werd weinig geluisterd want er werd stevig gekletst.

Uit het geklets blijkt wel dat er een grote behoefte is aan contacten en zo’n dag is een schot in de roos. Na een geweldige uitgebreide koffietafel op het park van Avifauna hadden de deelnemers tot 17.00 uur de tijd om zichzelf in het park te vermaken waar prachtige vogels te bewonderen waren. Om 18.00 uur bracht de bus de deelnemers weer terug in Ridderkerk. Iedereen heeft van deze mooie dag genoten en het bestuur van KBO/PCOB is dan ook blij dat ze dit voor haar leden kon doen.