Zonder afspraak vaccinatie halen in De Wissel

In sporthal De Wissel kunt u nu ook zonder afspraak een corona-vaccinatie halen.

U krijgt waarschijnlijk het Pfizer-vaccin. Ook kunt u in De Wissel terecht voor de tweede prik van het Moderna-vaccin. Het is ook mogelijk uw tweede prik zonder afspraak te krijgen. Er moeten wel 21 dagen tussen de eerste en tweede prik van het Pfizer-vaccin zitten, bij het Moderna-vaccin 28 dagen.

Op alle priklocaties van GGD Rotterdam-Rijnmond kunt u nu zonder afspraak een vaccinatie krijgen. Let goed op dat de locatie het juiste vaccin heeft. Als u zonder afspraak komt, kan het zijn dat u even moet wachten, doordat de GGD u ter plekke moet registreren in het systeem.

Op de goede weg

Deze week is in ons land de 22 miljoenste prik gezet. In onze regio laat Ridderkerk behoorlijke vaccinatiecijfers zien. Er zijn nu bijna 36.000 Ridderkerkers gevaccineerd: 76,1 procent heeft de eerste prik gehad, 66,1 procent ook de tweede. Het gemiddelde in de regio ligt op respectievelijk 66,8 en 60,6 procent.

Sporthal de Wissel, Kastanjelaan 38, is maandag tot en met zaterdag voor vaccineren open van 9.00 tot 16.00 uur en zondag van 10.00 tot 17.00 uur. Informeer bij de GGD op welke dagen u zonder afspraak terecht kunt: (010) 443 8031, ggdrotterdamrijnmond.nl of bit.ly/prikken.