Zwerfafval opruimen met wethouders

Wethouder Peter Meij ruimt eens per maand zwerfafval op met een inwoner en een collega-wethouder. De wethouders Meij en Van Os ruimden afgelopen maandag afval op. Wilt u ook eens mee?

Dan kunt u zich opgeven. De gemeente kan zorgen voor de benodigde materialen om te kunnen opruimen, zoals een afvalgrijper, zakken en handschoenen. Heeft u deze materialen zelf, dan vragen wij u die mee te nemen en te gebruiken.

U kunt natuurlijk ook zelf op pad gaan om zwerfafval te ruimen, zonder de wethouders. U kunt hiervoor bij de gemeente gratis materialen aanvragen. In een zwerfafvalpakket zit een grijper, reflecterend vestje, handschoenen en een rol vuilniszakken. Voor kinderen is er een pakket met kleinere maat grijper, reflecterend vestje en handschoenen.

Ridderkerk heeft een ‘aanvalsplan’ om de gemeente uiterlijk in 2030 zwerfafvalarm te krijgen. Het plan is de leidraad om zwerfafval te voorkomen en op te ruimen.

Wilt u meedoen met de wethouders? Ga dan naar onzetoekomstisduurzaam.nl en vul het contactformulier onderaan de pagina in. Doe dat met de opmerking ‘Ik wil zwerfafval opruimen met het bestuur’. Wilt u zelf gaan opruimen? Een pakket aanvragen kan via dezelfde website.

Foto: Gemeente Ridderkerk