Podcasts

Luister je favoriete podcasts online! Over elk onderwerp is tegenwoordig een podcast te vinden. Een digitaal geluidsbestand met discussies, radioshows, muziekprogramma’s e.d. dat op internet beschikbaar wordt gesteld en door belangstellenden gedownload en op een mp3-speler of een pc beluisterd kan worden.

De Groene Pollepel
Marianne van Wijhe van ‘De Groene Pollepel’ is, zoals ze het zelf zegt, kookgek en superkok die de lekkerste gerechten maakt. In de uitzending van ‘Seniorentijd’ komt ze hierover vertellen en geeft ze tips voor gezonde voeding.

Slikkerveer, Vroeger en Nu
In Museum Ridderkerk is tot en met 28 oktober 2023 de wisselexpositie ‘Slikkerveer, Vroeger en Nu’ te zien. In samenwerking met RTV-Ridderkerk is een podcast gemaakt over het Slikkerveer van vroeger en nu. Met het maken van deze podcast wordt ook een bijdrage geleverd aan het vastleggen van de historie van Slikkerveer.

Column van Teun Rijsdijk
De Ridderkerkse schrijver en fotograaf Teun Rijsdijk komt met een maandelijkse column in het radioprogramma ‘Seniorentijd’.

KinderboekenCast
De Ridderkerkse kinderboekenschrijfster Marjo de Vroed klimt voor ons in de microfoon en gaat het gesprek aan met diverse mede-kinderboekenschrijvers.

Asielboot
Verslaggever Aad Hoogendijk geeft een inkijkje over het leven aan boord van de asielboot ‘De Holland’, aangemeerd in de haven van Ridderkerk.

Banketbakker Peter Gouweloos in Seniorentijd
Banketbakker Peter Gouweloos vertelt maandelijks in het programma Seniorentijd over een recept, dat op eenvoudige wijze ook in de eigen thuiskeuken gemaakt kan worden.

Politiek Café Gemeenteraadsverkiezingen 2022
In negen weken is telkens een uur lang een partij te gast in de studio om haar verkiezingsprogramma toe te lichten.

Koninklijke Erepenning voor Harpe Davids
De Christelijke Muziekvereniging Harpe Davids heeft de Koninklijke Erepennning ontvangen. Een samenvatting van de toespraak van burgemeester Anny Attema.
Podcast

Wij fietsen 3×2 en jullie luisteren mee!
Ondanks dat er in 2020 en 2021 geen 3×2 is georganiseerd, is op RTV Ridderkerk toch TV en radio3x2! Dit onder het motto: Wij fietsen 3×2 en jullie luisteren mee!
Podcasts 2020
Podcasts 2021

Videopodcasts over ‘Rouw en Verlies’
In samenwerking met Stichting Facet Ridderkerk zijn 2 videopodcasts gemaakt door de ouderenadviseurs Henny de Wilt en Frances Kroeze, die in gesprek gaan met rouwtherapeute Masé Sutterland.

Week tegen de eenzaamheid
Podcasts Week tegen Eenzaamheid

Seniorenpodcasts

Troostradio
De lokale kerken in Ridderkerk bieden in samenwerking met RTV Ridderkerk Troostradio: een korte, gesproken column als bemoediging en troost.

Brush
155 Medewerkers Brush HMA verliezen hun baan