Radio en TV

1500 afleveringen in 31 jaar ‘’Straks … als de nacht valt’’

Wat in 1990 bescheiden startte als tweewekelijks programma op de vrijdagavond, is ruim 30 jaar later nog steeds een vast onderdeel van de programmering van Radio Ridderkerk op de vrijdagavond tussen 23.00 en 24.00 uur.

Het inmiddels al vele jaren wekelijkse programma waarin samensteller en presentator Tim van Veen zijn sfeervolle, gevoelige en elektronische klanken de ether in stuurt, heeft door de jaren heen de tand des tijds doorstaan en verheugt zich nog steeds in een trouwe luisterschare. Die schare is door de huidige computer technische mogelijkheden alleen maar groter geworden, want getuige de reacties die Van Veen uit alle windstreken krijgt, slaat zijn formule internationaal aan. Want wat is er nu fijner om op de vrijdagavond, na een drukke werkweek te luisteren naar gedraaide klanken en daar je eigen beelden bij te maken?

Op de vrijdagen van 28 mei en 4 juni keert de programmamaker terug naar 4 augustus 1995, toen de studio van Radio Ridderkerk zich vulde met een uitgelezen gezelschap van Nederlandse en Belgische artiesten, die met hun muziek en boeiende verhalen de aanwezigen in de overbevolkte kantine verrasten met hun aanwezigheid tijdens de 200ste aflevering van “Straks…..als de nacht valt”. Uit België waren dat Johnny Voorbogt, Peter de Backer en Johan Geens en uit eigen land Bas Broekhuis, Ruud van Es (Peru), Tom Habes, Eric Snelders en de helaas in september vorig jaar overleden John Kerr. Zij zullen zeker zorgen voor de bevestiging, dat hun klanken na al die jaren nog steeds tijdloos klinken.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.