Radio en TV

Alblasserwaard deel 15.2 bij TV Ridderkerk

RTV-Ridderkerk zendt een informatieve serie over de Alblasserwaard uit. De documentaire van 28 afleveringen over de Alblasserwaard is gemaakt door RTV Papendrecht. Niet alleen de natuur maar ook de mensen, de ambachten, de geschiedenis, de reformatie maar ook de catastrofen en het alledaagse leven van deze streek hebben wij getracht in beeld te brengen.

In deel 2 van hoofdstuk vijftien, het voorlaatste deel van de serie, wordt de Alblasserwaard verder verkend met als thema: De verscheidenheid van de natuur in de Alblasserwaard. In dit tweede deel wordt wederom met Leen den Ouden opgetrokken naar zijn geliefde Heemtuin en hij vertelt de kijker over de verscheidenheid van de natuur die er in de Alblasserwaard is. Tevens vertelt hij hoe je een natuurtuin zelf kunt inrichten. Het is genieten van de beelden van de bloemen en dieren in de Alblasserwaard.

RTV-Ridderkerk zendt op donderdag 2 september en op zondag 5 september 2021 dit blok uit op 14.00 en 18.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: rtvridderkerk.nl.