Radio en TV

Alternatieve 3×2 maandag 16 augustus 2021

Ondanks dat er dit jaar opnieuw geen 3×2 wordt georganiseerd, verzorgt RTV Ridderkerk toch bijdragen voor TV- en radio3x2.

Maandag 16 augustus 2021, de eerste dag van onze alternatieve Radio3x2. Het jaar waarin het 50-jarig jubileum van de jeugdwielertour 3×2 gevierd zou worden, maar de tour ivm corona niet door gaat. Als RTV Ridderkerk zijn we er bij met een klein clubje mensen, die een 3×2 Classic fietsen. We gaan naar plaatsen waar we of al jaren komen, of waar het juist al jaren geleden is dat 3×2 er was. En natuurlijk worden gasten uitgenodigd hierover te vertellen.

De maandag stond zoals het hoort in het teken van de fietsenkeuring: de fietsen van Jouw Razende Verslaggever Aad en die van 3×2-voorzitter Peter van Dijk werden gekeurd op het sportveld van SV Slikkerveer door oud-fietsenkeurmeester Dik Conradi.

Ehhh… De fiets van Peter van Dijk  ook?? Jazeker! Want Peter fietst dinsdag met ons mee! En dat belooft wat, met deze verstokte automobilist!

Verder mochten we nog een bezoek brengen aan Marius van der Linden, een man die al bijna sinds het begin van 3×2 betrokken is geweest bij 3×2. Dit bezoek hebben we samen met Ton Kuhlmann gedaan, ook al zo’n coryfee. Het was leuk deze mannen weer samen te hebben.

Beeld en geluid van deze activiteiten vind je in onze dagelijkse Radio3x2-Podcast en te zien op ons youtube kanaal.

Dinsdag gaan we naar Sliedrecht, waar 3×2 twee keer is geweest.