Radio en TV

Anrie Remus in Seniorentijd

Afgelopen dinsdag 31 augustus 2021 was oud radio-collega Anrie Remus te gast in het radioprogramma Seniorentijd van Radio Ridderkerk. Zo’n 20 jaar geleden had hij een dansprogramma bij deze Ridderkerkse lokale omroep.

Anrie was misschien niet geboren als danser, maar de liefde kan je op nieuwe plekken brengen. Als 15-jarige een vriendinnetje volgen naar dansles, blijven hangen voor de andere leuke meiden, om vervolgens de liefde te vinden in het dansen zelf. Met name voor het dansles geven. Gestart bij zijn achteroom, bij dansschool Jaap van der Graaf, om vervolgens over te stappen naar dansschool de Klerk en uiteindelijk weer terug te komen bij Jaap van der Graaf.

Dankzij het enthousiasme bij hockeyclub de Waele kwam, na een demonstratie, de vraag om dansleraar te worden voor de kinderen. Daarna breidde dit zich vrij snel uit, tot het uiteindelijk te veel werd om bij te houden. Door te minderen kwam er ruimte om in te gaan op de vraag van de familie om terug te komen bij Jaap van der Graaf voor één avond in de week. Hij ging samen met Ank les geven, met wie het zo goed klikte, dat ze uiteindelijk trouwden. Samen hebben ze nu danscentrum Remus en geven nog steeds les. Het is voor hen nooit werk geweest: ,,we krijgen weer een hoop vrienden op bezoek”, aldus Anrie. Ze geven meerdere cursussen, je kan samen dansen, maar ook alleen. Met de video’s style in line, op hun website danscentrumremus.nl, kun je zelfs in je eigen huiskamer dansen en op 1,5 meter.

Wilt u nog wat corona kilo’s kwijt? Of heeft u gewoon zin om te dansen? Volgende week beginnen de lessen weer. Komende zaterdag 5 september is de eerste dansavond. Bent u geïnteresseerd, dan moet u zich wel even aanmelden vanwege de coronamaatregelen, dit kan telefonisch via het nummer 0180-428781.

De uitzendingen van het radioprogramma Seniorentijd zijn op dinsdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur en wordt herhaald op vrijdagochtend op dezelfde tijden. Heeft u dit gemist, dan kunt u het programma ook nog terugluisteren via Uitzending Gemist

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP’s van RTV-Ridderkerk en van De Lokale Omroep.

Foto: Roelie ’t Jong