Radio en TV

Band Route61 speelt live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 8 december 2022 om 20.00 uur Band Route61 in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

RockbluesBand Route61 bestaat uit vijf muzikanten met een jarenlange ervaring en zij hebben zich opgewerkt tot een veelgevraagde bluesband voor zowel kleine als grote podia. RockbluesBand Route61 speelt een afwisselend repertoire van conventionele tot hedendaagse bluesrock aangevuld met eigen werk in de stijl van BB King, John Lee Hooker, Moose Allison, Ford Brothers en vele andere blueslegendes. Na het uitkomen van de CD’s “Old Friends New Friends” en “Never Throw Away Your Old Shoes”, welke zeer positief zijn ontvangen, is Band Route61 regelmatig te horen en is een graag geziene gast in het bluescircuit. Een strakke ritmesectie verzorgt door Wim Hamersveld en Rinus Vink is de basis van Band Route61. De subtiele en opzwepende gitaarpartijen van Steven de Bruijn prikkelen de luisteraar, waardoor de muziek interessant blijft om naar te luisteren. Met de rauwe stem van John de Groot en het indringende harmonica spel van Carolus van Kuilenburg creëert Band Route61 de juiste “Blues Experience”. Tot heden heeft Band Route61 zijn live performance bewezen bij tientallen optredens, waaronder festivals en kleine podia, waar zij ook regelmatig het podium deelde met andere bekende en veel gevraagde bluesbands.

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. Bezoekers zijn v.a 19.30 uur welkom. Het optreden zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.