Radio en TV

Belgische The Boll Weevils spelen live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 24 november 2022 om 20.00 uur The Boll Weevils in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

The Boll Weevils is een Belgische rock & blues band met 5 doorwinterde muzikanten, allen afkomstig uit het Waasland. Ze spelen dampende post-war songs met een eigen twist, van rootsy Chicago blues over bluesy rock tot C&W classics. De band viert in 2022 zijn tienjarig bestaan. The Boll Weevils zijn: “Lefty” Luc De Ruysscher (zang en leadgitaar). Hij leerde het vak bij lokale rock- en punkbands en lag 10 jaar geleden mee aan de basis van The Boll Weevils. Hij speelt ook nog bij Mississippi Mud. Wim “Harpmaster” Heirbaut (mondharmonica). Hij verdiende zijn sporen bij onder andere Mark & The Monday Lovers, The Sultans, The Hidden Charms, Kingsize en Sugar Queen. Hij speelt samen met Luc ook bij Mississippi Mud. Eric “Steady” Verelst (ritmegitaar). Startte zijn muzikale carrière met Ierse folk bij Sweet Margot om vervolgens de blues & rock in te duiken bij Blue Label en Sandra Mermans. Rudy “Nestor” Van de Merlen (basgitaar). Speelde onder andere bij Night Birds , Jim Carter Fea, Soul Train Convention, Nico Sylvester band, Confussed Summer, Poppa Mau’ce Band. Hij is ook nog actief bij Tin Wheel. Geert “Shuffle King” De Block (drums). Ontwikkelde zijn talenten bij Blue Label, Matt Mahony band, Kingsize en Slapback ’56. Hij drumt ook bij The Blue Clay (NL) en The Roosters (UK).

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. Bezoekers zijn v.a 19.30 uur welkom. Het optreden zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.