Radio en TV

Blues Alive Band speelt live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 2 juni 2022 om 20.00 uur de Blues Alive Band in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

De Blues Alive Band is een steamy hot blues band uit Rotterdam. Ze zijn sinds een jaar of tien samen met onderbrekingen. Het zijn muzikanten met verschillende achtergronden, Zo komt de drummer uit de latin hoek, de bassist uit de wereldmuziek hoek, de keyboardspeler uit de meer poppi genre en de gitarist en zanger uit de reggae/jazz afdeling. Maar ze hebben alle vier toch dat blues heart, waar alle muziek eigenlijk vandaan komt. Door de jaren heen heeft de band op diverse festivals, venues, cafés hun bluezy/jazzy/ latin vibes verspreidt met zo veel muzikaal geweld. Hun repertoire is zeer gemengd met eigenwerk, maar ze spelen ook covers van onder andere BB King, Buddy Guy, Eric Clapton, en vele anderen.

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. Bezoekers zijn welkom vanaf 19.30 uur.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.