Radio en TV

BluesBreakers live bij Bluezy 2018 op TV Ridderkerk

In het radioprogramma Bluezy was op donderdag 22 maart 2018 de formatie BluesBraekers in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontving in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview werd er ook live opgetreden.

BluesBreakers is opgericht in 1995 door één van Nederlands bluesmannen van het eerste uur, Dik Korving. De band was eigenlijk een doorstart van de White Bluesband, die al vanaf de jaren ’70 de bluespodia in Europa onveilig maakte. Waar de meeste bluesbands in Nederland zich tegenwoordig op de bluesrock richten, houdt de BluesBreakers het op traditional blues maar dan wel in al zijn vele facetten en stijlen.

Tegelijkertijd probeert de band om een Europese draai aan de muziek te geven. Ook live brengt de band een show waarin ze met het grootste gemak de ene stijl na de andere de revue laten passeren.

De band bestaat uit de muzikanten: Dik Korving (guitar/vocals), Reinhard Sämisch (bluesharp), Hans Deegens (drums), Ernst Wernicke (bass) en Francesco Frentrop (keyboards/vocals).

Deze impressie wordt uitgezonden vanaf maandag 20 augustus tot en met donderdag 23 augustus 2018 meermalen in de middag en avond uitgezonden bij TV Ridderkerk op elk even heel uur. Het programma is te zien om 16.00, 18.00, 20.00 en 22.00 uur.