Radio en TV

Chris Shepherd & Rich Mcdonough Band speelt live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 11 november 2021 om 20.00 uur de Chris Shepherd & Rich McDonough Band in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden. Te gast in Bluezy zijn Chris Shepherd & Rich McDonough Band, 2 top bluesmannen uit het Amerikaanse St. Louis in Missouri.

Chris Shepherd is een begenadigd singer-songwriter uit St. Louis, een rivierstad waarvan de geschiedenis diep geworteld is in de Amerikaanse bluesmuziek. Chris is door zijn soulvolle stem een veel gevraagde muzikant. Hij vertegenwoordigde de stad St. Louis al tweemaal op de International Blues Competition in Memphis, Tennessee en was de leadzanger van de populaire St. Louis band die bekend staat als Kingdom Brothers. Veteraan bluesgitarist Rich McDonough speelde met veel bluesgrootheden uit St. Louis, waaronder Johnnie Johnson, Oliver Sain en Tommy Bankhead, Ze zijn misschien weg, maar niet vergeten, zolang mannen als Rich McDonough hun St. Louis blues-erfenis voortzetten. Rich heeft gespeeld met Stevie Wonder, Levon Helm en Kenny ‘Blues Boss’ Wayne om er maar een paar te noemen. Ook een paar beroemde festivals staan op zijn cv. Op bas speelt Martin de Ruiter en Ed Glasmacher neemt de drums voor zijn rekening.

Het optreden bijwonen is inmiddels weer mogelijk, maar aanmelden vooraf is verplicht via nicobravenboer@planet.nl. Bezoekers hebben een QR-code, vaccinatiebewijs of een recente negatieve PCR-test nodig.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.