Radio en TV

Clinic softbaljeugd bij The Cup op TV Ridderkerk

Op donderdag 12 januari 2023 werd een softbal clinic speciaal voor meisjes van 10 tot 16 jaar gegeven in de Margriethal in Schiedam. De clinic stond onder begeleiding van de speelsters en coaches van Amerikaanse Cup Teams. Op deze ontzettend leuke en leerzame clinic kregen jonge softbalsters tips en trics in circuitvorm, bijvoorbeeld: slaan, stoten, backhand en forehand fielding, honklopen en sliden, duiken en hoge ballen. Ook drie Ridderkerkse meiden van de Ridderkerk Rowdies mochten meedoen aan de clinic.

De clinic werd gegeven op de dag voorafgaand aan de 21e editie van The Cup the Netherlands, het grootste indoor softbaltoernooi van de wereld, dat werd gehouden in Schiedam. De Margriet- en Groenoordhal waren het toneel voor een internationaal indoor softbaltoernooi. Hieraan namen zestien teams uit de USA, Tsjechië, Groot Brittannië, Zweden en Nederland deel.

Verslaggever Eric Harreman sprak met de deelnemende talenten van de Rowdies, maar ook met een coach en de voorzitter van de Ridderkerk Rowdies en toernooivoorzitter Mariëlle Vleugels, die haar spelerscarrière begon bij de Rowdies.

De film is te zien bij TV Ridderkerk vanaf maandag 16 januari 2023 tot en met vrijdag 20 januari 2023 op de oneven uren vanaf 17.00 uur tot 23.00 uur.