Radio en TV

Dag van de Vluchteling live bij RTV-Ridderkerk

VluchtelingenWerk Ridderkerk organiseert op woensdagavond 23 juni in samenwerking met gemeente Ridderkerk, muziekschool Ridderkerk, bibliotheek AanZet en Gilde Ridderkerk een ontmoeting waarbij de vluchteling centraal staat. Thema van de avond is ‘Bekend maakt Bemind’.

Op deze gezellige en informatieve avond draait het om het onder de aandacht brengen van de Dag van de Vluchteling. Deze avond vindt plaats vanaf 19.00 uur in het Theater Het Plein in het gemeentehuis van Ridderkerk. Doordat de corona maatregelen in acht genomen moeten worden is het aantal bezoekers beperkt.

De Verenigde Naties heeft 20 juni uitgeroepen als wereldvluchtelingendag. Wereldvluchtelingendag op 20 juni is door de Verenigde Naties in het leven geroepen om de onmenselijke omstandigheden waarin miljoenen vluchtelingen wereldwijd zich bevinden onder de aandacht te brengen.

Het wordt een interessante avond waarbij de bezoekers en kijkers worden geïnformeerd over het werk van VluchtelingenWerk. Dit wordt door een tweetal voorlichters uitgevoerd waarvan er één zelf een vluchtelingenachtergrond heeft. U hoort dus ook het persoonlijk verhaal van een voorlichter die zelf een vluchtelingenachtergrond heeft. Daarnaast is er een muzikale intermezzo dat uitgevoerd wordt door een operazangeres met een vluchtelingenachtergrond. Het wordt zeker genieten.

De operazangeres woont sinds vorig jaar met haar gezin in Ridderkerk. Ze komt uit een muzikale familie, haar vader is een bekende klassieke zanger en haar broer en zussen zijn allemaal artiesten. Ze heeft in het herkomstland veel concerten gegeven en heeft meegedaan aan verschillende programma’s bijvoorbeeld als jurylid bij Kurdistan Kids Voice. Meerdere albums heeft ze uitgebracht en een groot deel van de opbrengsten gingen naar goede doelen.

Voor de thuisblijvers is het mogelijk om er ook bij te zijn. RTV-Ridderkerk zal deze avond live uitzenden op het YouTube kanaal, te volgen via de website: rtvridderkerk.nl.