Radio en TV

De Vinyljaren in ‘The Story Of’

Zondag 29 september is er van 17.00 uur tot 18.00 uur weer een nieuwe aflevering van ‘The Story Of’ bij Radio Ridderkerk. Deze keer staat de aflevering in het teken van ‘De Vinyljaren’ met dit keer een selectie hits uit de hitlijsten van september 1986. Een periode waarin de onderstaande bijzonderheden plaatsvonden:

1. Regen maakte vroegtijdig einde aan festival op  raadshuisplein.
Tot een uur of 4 kon afgelopen zaterdagmiddag nog genoten worden van een gecombineerde country en dierenmarkt in het centrum van Ridderkerk. Op het plein waren diverse country acts te beluisteren , zodat de hele dag deze muziek te horen was. Ook de dierenbescherming was met een fraaie stand aanwezig. Ondanks dat de markt goed bezocht werd door het publiek, waren niet alle standhouders op komen dagen. De markt werd voor de eerste keer gehouden en of er een 2e versie komt volgend jaar zal afhangen van diverse omstandigheden. Om 4 uur s ’middags kwam er echter een bruut einde aan deze markt door een flinke regenbui.

2. Dieren in de hoofdrol op jaarmarkt in Bolnes.
Komende zaterdag zijn in het centrum van Bolnes een 100 tal kramen te vinden. De stichting Boem organiseert iedere jaar deze markt, die dit jaar als centraal thema heeft “Het dier “. Op deze markt zijn ook diverse levende dieren te zien o.a. ezels , paarden, bokken, koeien en zelfs een kameel. Op dit laatste dier kan een ritje gemaakt worden voor slechts 1 gulden. Ook de groep Company treedt op tijdens deze markt met een mix van pop rock en Nederlandstalige meezingers. De winkeliers van Bolnes delen al weken lang bonnen uit waarmee men gratis kan deelnemen aan activiteiten die tijdens deze markt plaats vinden. Kortom a.s. zaterdag weer een gezellige markt in Bolnes om te bezoeken.

3. Reyerheem houdt statiegeldflessenactie voor haar bewoners.
Vanavond wordt er misschien bij u aan de deur gebeld door vrijwilligers van de Reyerheem . Zij houden namelijk van de week een actie voor het ontspanningsfonds van de Reyerheem. Van de opbrengst worden allerlei leuke dingen georganiseerd voor de ouderen in dit tehuis. Dus als er bij u aangebeld wordt lever al uw flessen in voor dit goede doel. Deze actie is als voorloper bedoeld voor de jaarlijkse rommelmarkt die over enkele weken gehouden gaat worden. Vorig jaar bracht deze markt nog 10.000 gulden op.

Dit vond dus allemaal plaats in september 1986. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een klein uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.