Radio en TV

De Vinyljaren in ‘The Story Of’ bij Radio Ridderkerk

Zondag 24 november is er van 17.00 uur tot 18.00 uur weer een nieuwe aflevering van ‘The Story Of’ bij Radio Ridderkerk. Deze keer staat de aflevering in het teken van ‘De Vinyljaren’ met dit keer een selectie hits uit de hitlijsten van november 1977.

Een periode waarin de onderstaande bijzonderheden plaatsvonden:

1. Bejaarden moeten niet in een apart hoekje gezet worden.
Vorige week vrijdag is een nieuw kantoor geopend van de SWBR aan de Seringenstraat nr. 80. De afkorting staat voor Stichting Welzijn Bejaarden Ridderkerk. De voorzitter van deze stichting  Mevr. J  Sterkenburg is erg blij met dit nieuwe kantoor gebouw. Eindelijk is een gebouw waar alle bejaarden terecht kunnen komen met al hun vragen.  Van bejaarden wordt verwacht dat ze zolang mogelijk zelfstanding kunnen wonen in een zo goed mogelijke gezondheid. Een goede voorlichting aan deze groep is daarom van zeer groot belang. De SWBR kan deze informatie geven, maar daarnaast organiseert de stichting ook allerlei activiteiten voor deze groep. Zoals soosmiddagen , vakantiereizen, muziek en toneelavonden, maar ook worden er maaltijden rondgebracht. Ook wordt er voor vervoer gezorgd naar allerlei activiteiten binnen Ridderkerk. Dank zij deze stichting kan de bejaarde medemens langer zelfstanding wonen en gezond oud worden.

2. Reisbureau Zuidtours verhuisd van het Raadhuisplein naar de Ridderhof.
Steeds meer mensen boeken hun vakantiereis bij Zuidtours, daarom werd het kantoor aan het raadhuisplein te klein. A.s. zaterdag is het eindelijk zover dan gaat het nieuwe ruimere kantoor in de Ridderhof open. Onder het genot van o.a. een glaasje sherry kunt u onze nieuwe reisgidsen inzien. Ook zijn er deskundige mensen aanwezig die u kunnen adviseren welke vakantie u eventueel kan kiezen. Kom a.s. zaterdag naar de Ridderhof en naar het geheel vernieuwde reisbureau Zuidtours.

3. Muziek
De Klank aan het Margrietplein heeft zoals U zult weten een enorme hoeveelheid geluidsdragers, zoals Lp’s singles en muziekcassettes. Maar ook voor Radio’s, Tv’s en platenspelers bent u bij ons aan het goede adres. Speciaal voor de komende feestdagen hebben wij weer nieuwe lp’s ingekocht. Een bezoek aan onze winkel aan het Margrietplein is daarom zeker de moeite waard. Uw komende feestdagen verlopen veel prettiger als u bij ons o.a. nieuw vinyl aanschaft voor uw draaitafel. Prettige feestdagen beginnen daarom bij De Klank.

Dit vond dus allemaal plaats in november 1977. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een klein uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.