Radio en TV

De Vinyljaren in ‘The Story Of’ keert terug naar april 1960

In de laatste week van de maand april zenden de programma-makers van ‘The Story Of’ weer een aflevering uit van ‘De Vinyljaren’. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen. Op vrijdag 29 april wordt het programma van 18.00 uur tot 20.00 uur uitgezonden. Deze aflevering staat in het teken van ‘De Vinyljaren’ met dit keer aandacht voor het jaar april 1960.

Vier onderwerpen, die zich in dat jaar afspeelden waren:

Jubileumconcert Slikkerveers zangkoor afgelopen zaterdagavond.
Afgelopen zaterdagavond werd het 35 jarige bestaan van dit koor gevierd in de Electrozaal in Slikkerveer. Medewerking aan deze avond werd verleend door het West- Nederlands symfonie orkest o.l.v. dirigent Sam Swaap en sopraan Co van Balsvoort. De zaal was helemaal uitverkocht en het aanwezige publiek kon genieten van een prachtig concert. Net voor de pauze werd de heer Oostlander naar voren geroepen, hij is namelijk al lid van het koor vanaf het allereerste begin. De voorzitter van het koor de heer Booy sprak hem toe en overhandigde hem namens het koor een oorkonde en schemerlamp. Hij sprak de hoop uit dat hij nog vele jaren deel uit mag maken van dit koor. De avond werd ook bijgewoond door burgemeester en wethouders. De heer Booy stelde hun aanwezigheid zeer op prijs en sprak verder de hoop uit dat er zich nog enkele tenoren bij dit koor zullen aansluiten. Want  daar is dringend behoefte aan. Rond 10 uur werd de avond afgesloten, op naar het volgende concert maar wel in april 1960.

Janssens lunchroom geopend in Slikkerveer.
Afgelopen donderdag werd deze lunchroom geopend in de Amaliastraat in de voormalige winkel van Haitsma. Het bijzondere aan deze lunchroom is dat de heer Janssen zelf alle stoelen en tafeltjes, maar ook de bar zelf gemaakt heeft. Dat mag je toch wel bijzonder noemen. Op deze openingsdag gold een speciale lage prijs voor alle snacks. Dat lieten de Slikkerveerse jeugd zich geen 2 maal zeggen, het was hierdoor zeer druk in de Amaliastraat. Per keer mochten 10 personen naar binnen om iets te bestellen. Zodra die voorzien waren mochten de volgende 10 personen naar binnen. Dit ging zo de hele dag door. Ook als je een feestje bij je thuis hebt kan men hier alle snacks bestellen. Slikkerveer is weer een goede lunchroom rijker, waar nog snacks verkocht worden van een zeer goede kwaliteit. Maar wel in april 1960.

Nozems toegang tot Ridderkerk ontzegd!
Afgelopen woensdag stonden ze voor de Rotterdamse politierechter. Ze hadden zondagavond hiervoor een bezoek gebracht aan de z.g.n. meidenmarkt op de Ringdijk. Daar werden deze 2 nozems van 28 en 23 jaar oud uit Alblasserdam aangehouden door een politieagent die hen bekeurde voor een verkeersovertreding. Terwijl de agent een bekeuring uitschreef begonnen ze hem te slaan en uit te schelden. Ook andere jongeren die toestroomden begonnen zich met dit gevecht te bemoeien. Op een bepaald moment rolde de agent samen met de 2 nozems van de dijk. Hij riep toen gauw versterking op van andere agenten om de jongeren tot bedaring te dwingen. De 2 nozems bleven echter de politieagenten uitschelden en werden daarom meegenomen naar het politiebureau. Daar werden ze opgesloten in een politiecel. Uiteindelijk werden ze 14 dagen in de gevangenis opgesloten en ze mochten zich voorlopig niet meer in Ridderkerk vertonen. Maar wel in april 1960.

Autotocht voor ouden van dagen.
Zoals enigszins bekend wordt de jaarlijkse autotocht gehouden op 19 mei a.s. Met de bus en een aantal auto’s wordt richting Brabant gereden waar de Efteling wordt bezocht. Hierna zal gegeten worden in Hotel Groot Spijck in Oisterwijk. Opgeven voor deze tocht kan vanaf maandag 2 mei op de bekende voorverkoopadressen. Op de bewuste dag zal om 10 uur vertrokken worden vanaf het raadhuisplein. Om ongeveer 8 uur hoopt men weer terug te zijn op het Raadhuisplein waar Ridderkerks fanfare hen opwacht om een concert te geven. Het belooft weer een fine dag te worden en we kunnen weer genieten van het mooie Brabantse landschap tijdens de busreis. Maar wel in april 1960.

Uiteraard kunt u hierbij passende muziek verwachten, dat destijds werd uitgebracht op vinyl. Het programma wordt herhaald op dinsdag 3 mei tussen 22.00 en 24.00 uur.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.