Radio en TV

De Vinyljaren in ‘The Story Of’ keert terug naar september 1976

In de laatste week van de maand september zenden de programma-makers van ‘The Story Of’ weer een aflevering uit van ‘De Vinyljaren’. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen. Op zondag 26 september wordt het programma van 17.00 uur tot 18.00 uur uitgezonden. Deze aflevering staat in het teken van ‘De Vinyljaren’ met dit keer aandacht voor het jaar september 1976. Drie onderwerpen, die zich in dat jaar afspeelden waren:

Voor Boele Bolnes was 1975 een redelijk jaar
Vorig jaar had deze scheepswerf een redelijk goed jaar, maar er zijn wel zorgen voor de toekomst. Vorige week werden de cijfers gepresenteerd over vorig jaar en die vielen gelukkig mee. Maar dit jaar valt het tot nu toe nog niet mee. Er is namelijk nog geen enkele nieuwe order genoteerd. Zowel in de nieuwbouw als in de reparatie is er overcapaciteit en dan valt het niet mee om aan nieuwe orders te komen. Wel is er vorig jaar nog flink geïnvesteerd om toch vooral bij de tijd te blijven. Het is te hopen dat deze investeringen er toe bijdrage dat er beter gebouwd en gerepareerd kan worden. Alleen met een goed product tegen een redelijke prijs kunnen we dit blijven doen. Misschien toch nog een zonnige toekomst voor de scheepsbouw in Bolnes, maar wel in september 1976.

Weken lang feest in jarig winkelcentrum “De Ridderhof“
De volgende maand oktober bestaat dit winkelcentrum alweer 5 jaar. Om dit te vieren worden er talrijke activiteiten georganiseerd. De 24 ondernemers in de Ridderhof roepen het winkelend publiek op om rijksdaalders te gaan sparen. Telkens als men wat koopt krijgt men wisselgeld terug. Als bij dit wisselgeld een rijksdaalder zit wordt deze beplakt met een speciale Ridderhofsticker. Op deze sticker staat de tekst “Spaar mij”. In latere instantie kunnen hier producten voor worden gekocht die de waarde van deze rijksdaalder ver overstijgen. Ook komt er begin oktober een speciale krant in de brievenbus die bol staat van de koopjes. De Ridderhof alweer 5 jaar een bruisend winkelcentrum, maar wel in september 1976.

RVVH krijgt eindelijk haar nieuwe clubhuis
Het heeft erg lang geduurd, maar het gaat er nu echt van komen. In december dit jaar gaat de bouw beginnen van het nieuwe clubhuis van RVVH. Als het meezit kan na de zomervakantie van het volgende jaar het clubhuis in gebruik worden genomen. Het nieuwe gebouw bestaat uit 2 verdiepingen en heeft nu o.a. een veel grotere kantine. Ook de kleedruimten zijn nu veel groter geworden. De club heeft veel acties gehouden om dit financieel allemaal mogelijk te maken. Ook als het gebouw opgeleverd is zal er door vrijwilligers nog veel werk te verzetten zijn om het gebouw helemaal klaar te krijgen. RVVH kan trots zijn op haar nieuwe clubgebouw, maar wel in september 1976.

Uiteraard kunt u hierbij passende muziek verwachten, dat destijds werd uitgebracht op vinyl.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.