Radio en TV

De Vinyljaren in ‘The Story Of’: Kunstgalerie “ De Munnikhof” bestaat al weer 5 jaar.

In de laatste week van de maand april zenden de programma-makers van ‘The Story Of’ weer een aflevering uit van ‘De Vinyljaren’. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen. Op zondag 25 april wordt het programma van 17.00 uur tot 18.00 uur uitgezonden. Deze aflevering staat in het teken van ‘De Vinyljaren’ met dit keer aandacht voor het jaar april 1984. Drie onderwerpen, die zich in dat jaar afspeelden waren:

De kunstgalerie “ De Munnikhof”  bestaat al weer 5 jaar.
Aan de Rijksstraatweg nr. 9 te Rijsoord heeft Connie Noordermeer alweer 5 jaar, samen met haar man Hadde een kunstgalerie. Een gedeelte van haar ouderlijk huis is hiervoor ingericht. Hier kan men fraaie kunst vinden voor schappelijke prijzen. De galerie is fraai gelegen tussen de fruitbomen. Haar vader heeft hier een fruitboomgaard. Connie heeft daarnaast ook alweer 26 jaar een kunstwinkel aan de Aert van Nesstraat in Rotterdam onder de naam “Artistico”. In 1958 heeft Connie deze winkel gekocht. Er waren toen geen huurpanden aanwezig. Vijf jaar geleden besloot ze dat bepaalde kunst in een landelijke omgeving beter tot zijn recht zou komen. Daarom was de keus voor haar ouderlijk huis een logische keus. Als u fraaie kunst wilt zien en eventueel wilt kopen kom dan is kijken bij Connie aan de Rijksstraat nr. 9 in Rijsoord. Maar wel in april 1984.

Van Twist opent nieuwe vergrote showroom.
We zijn al sinds 1964 de grootste autoverkoper in Ridderkerk aldus de bedrijfsleider de heer L. Breedveld. Maar we zijn ook, al die jaren veel te krap behuisd . Maar aan de Sportlaan nr. 15 is nu een prachtige showroom verrezen . Zo kunnen we veel meer modellen laten zien van de Opel. Van de goedkoopste Corsa van Fl. 14.000 tot de duurste Opel Senator van Fl. 70.000. We hebben ook inruilwagens te koop van een zeer hoge kwaliteit en mocht er klachten zijn dan zijn we altijd bereid de klant direct te helpen. Wie trouwens nu een nieuwe auto bij ons koopt krijgt er gratis een stereo radiocassetterecorder ingebouwd bij. Tot ziens in onze nieuwe showroom, maar wel in april 1984.

Begin mei gaat zwembad “Dolfijn” weer open.
Het openlucht zwembad “Dolfijn” gaat begin volgende maand weer open. Rondom het zwembad is een grote sport en speelweide te vinden. Als    men niet aan het zwemen is kan men hier heerlijk liggen zonnen. Ook van het jaar worden er weer tal van activiteiten georganiseerd, zoals trim activiteiten maar ook zwemwedstrijden. U kunt zich nog steeds opgeven voor allerlei zwemlessen. Als u een abonnement koopt kan men profiteren van een fikse korting op de toegangsprijs. Bovendien wordt het water van het zwembad op een constante temperatuur van 20 graden gehouden. Reden genoeg om regelmatig naar dit zwembad te komen aan de Sportlaan, maar wel in april 1984.

Uiteraard kunt u hierbij passende muziek verwachten, dat destijds werd uitgebracht op vinyl.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.