Radio en TV

De Vinyljaren in ‘The Story Of’: Ridderkerk krijgt kinderboerderij

In de laatste week van de maand oktober zenden de programma-makers van ‘The Story Of’ weer een aflevering uit van ‘De Vinyljaren’. Samen met heerlijke muziek uit die tijd wordt dit een uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen. Op zondag 25 oktober wordt het programma van 17.00 uur tot 18.00 uur uitgezonden. Deze aflevering staat in het teken van ‘De Vinyljaren’ met dit keer aandacht voor het jaar oktober  1980.

Drie onderwerpen, die zich in dat jaar afspeelden waren:

Ridderkerk krijgt kinderboerderij aan de Ouderlandseweg.
Veel eerder dan verwacht is de financiering rond van deze boerderij, daarom kan nog deze maand begonnen worden met de aanleg. Het rijk en de provincie betalen 85 % van de bouwsom de overige 15 % zal door de gemeente Ridderkerk betaald worden. In totaal zal tussen 250 en 350.000 gulden in deze boerderij gestoken worden. Behalve het hoofdgebouw zullen er ook diverse stallen gebouwd worden voor de dieren. Natuurlijk ook voor de kinderen komen er diverse speeltoestellen. Rondom het terrein van 3 kwart hectare komt een hek om het terrein te kunnen afsluiten. In loop van volgend jaar zal de boerderij in gebruik genomen worden en kunnen kinderen en ouders terecht om o.a. te genieten van de dieren. Maar wel in oktober 1980.

Dubbel afscheid van de EHBO in Rijsoord.
Afgelopen zaterdag is afscheid genomen van 2 personen die al jaren lang aan deze vereniging verbonden waren, namelijk dokter Crezee en docent dhr. Kooyman. Alles vond plaats in gebouw De Bron aan de Mauritsweg. Al vele jaren is EHBO een succesvolle vereniging en avonden die gegeven worden, worden altijd goed bezocht aldus voorzitter DHR. L Blaak. Dokter Renee Barnard gaat samen met 2 dames cursus geven aan de Lagendijk in café De Bellevue. Voor het nieuwe seizoen hebben zich al 30 nieuwe cursisten opgegeven. Na afloop van dit seizoen moeten de cursisten examen doen en krijgen dan hierna eventueel een diploma. Zo treedt de EHBO Rijsoord weer een nieuw tijdperk binnen maar wel in oktober 1980.

De beurs R 80 komt er aan.
Rondom sporthal De Fakkel is over een week de beurs R 80 weer te vinden. De beurs is voor het hele gezin, voor vaders zijn er o.a. veel doe het zelf artikelen te vinden. Voor de moeders is er o.a. vooral veel betaalbare kleding te vinden. Ook zijn er veel informatie stands  van o.a. de Gemeente Ridderkerk en de Politie. Ook is aan de kleintjes gedacht, want in de speelhoek is heel veel speelgoed aanwezig. Hier kunnen de jongste bezoekers zich uitstekend vermaken. De beurs is geopend van donderdag 23 oktober t/m zaterdag 25 oktober van 14 t/m 22 uur. Op deze dagen komen ook diverse artiesten optreden, zoals Oscar Harris, Anita Meyer, Lee Towers, Debbie en de Engelse zanger Tony Ricardo. Reden genoeg om dus naar deze beurs te komen,  maar wel in oktober 1980.

Uiteraard kunt u hierbij passende muziek verwachten, dat destijds werd uitgebracht op vinyl.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.