Radio en TV

Deel 6-3 documentaire over Alblasserwaard op TV Ridderkerk

RTV-Ridderkerk zendt in de komende weken een serie over de Alblasserwaard uit via TV Ridderkerk. De documentaire van 28 afleveringen over de Alblasserwaard is gemaakt door RTV Papendrecht.

Niet alleen de natuur maar ook de mensen, de ambachten, de geschiedenis, de reformatie maar ook de catastrofen en het alledaagse leven van deze streek hebben wij getracht in beeld te brengen.

In dit derde deel van aflevering 6 wordt de Alblasserwaard verder verkent. In deze aflevering wordt gedoken in de geschiedenis van Ambachtsheren, Vrijheren en Heerlijkheid. De bestuursvorm in Papendrecht en in de overige dorpen van de Alblasserwaard heeft er in het verleden geheel anders uitgezien. In deze aflevering wordt gekeken naar de bestuursvorm van de heerlijkheid zoals zij eeuwen lang uitgeoefend is. Hoe hebben de ambachtsheren en de vrijheren de dorpen bestuurd?  Ook dit is een stukje geschiedenis wat onze dorpen heeft veranderd.

RTV-Ridderkerk zendt op donderdag 6 juni en op zondag 9 juni 2019 dit blok uit op 14.00 en 18.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP (De Lokale Omroep). Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.