Radio en TV

Emily & The Young Ones live bij Bluezy 2018 op TV Ridderkerk

In het radioprogramma Bluezy was op donderdag 22 februari 2018 de formatie Emily & The Young Ones in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontving in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview werd er ook live opgetreden.

De formatie Emily & The Young Ones is een uit de Puttershoekse klei getrokken gelegenheidsformatie, dat in 2012 voor één avondje jammen bij elkaar zou komen.

Uiteindelijk smaakte dat naar meer en draaien ze nu al weer een tijdje mee. Zangeres Emily Kornaat waar de band zijn naam aan te danken heeft maakt sinds 2015 geen deel meer uit van het collectief, aangezien zij verhuisd is naar Zweden. De vier heren zijn gewoon verder gegaan zonder de zangeres. De naam hebben ze ook gewoon aangehouden zoals deze is, wat soms voor verwarring zorgt in het publiek tijdens hun optredens want: waar is Emily? Maar het vormt ook tegelijk een leuke gimmick met covers van toen en nu plus tegenwoordig ook eigen werk.

De inspiratie wordt gehaald uit blues en rock waarbij ze met hun enthousiasme altijd het publiek kunnen bespelen. Tijdens optredens worden zowel elektrische als akoestische nummers om de variatie er in te houden gespeeld, maar de jongens gaan altijd voor hun eigen sound. De band Emily & The Young Ones bestaat uit: Jeroen Snaaijer (gitaar, zang en mondharmonica), Jeroen van der Vlis (gitaar), Erik Hoek (bas) en Bjorn van der Meijden (drums en percussie).

Deze impressie wordt uitgezonden vanaf dinsdag 10 juli tot en met vrijdag 13 juli 2018 meermalen in de middag en avond uitgezonden bij TV Ridderkerk op elk oneven heel uur. Het programma is te zien om 15.00, 17.00, 19.00, 21.00 en 23.00 uur.