Radio en TV

Extra RidderSportShow op Tweede Pinksterdag

Op Tweede Pinksterdag, maandag 6 juni 2022, vindt er een speciale en extra lange uitzending van de RidderSportShow plaats bij Radio Ridderkerk. Van 13.00 uur tot 17.00 uur is er aandacht voor de RopaRun die dwars door het centrum van Ridderkerk komt en de voetbalwedstrijd van Slikkerveer tegen Dubbeldam.

Tussen 13.00 uur en 15.00 uur is Arend Hollemans op locatie in het centrum van Ridderkerk, waar de RopaRun na twee stille jaren door de corona pandemie eindelijk weer door onze gemeente komt. Het belooft een festijn te worden, met de doorkomst van alle teams op deze route en veel live muziek.

Vanaf 14.30 uur is er ook live verslag van de voetbalwedstrijd Slikkerveer – Dubbeldam. “Doordat er sinds dit seizoen geen RidderSportShow op zondag meer is, was dit seizoen Slikkerveer niet live te volgen via de radio”, aldus hoofdredacteur Celwin Frenzen. “Daarom is het extra mooi dat we op deze manier toch de seizoensafsluiter van Slikkerveer kunnen brengen.” Vanaf volgend seizoen speelt Slikkerveer op de zaterdag en is het daardoor ook weer gewoon live te volgen via de RidderSportShow in de wekelijkse live uitzendingen.

Presentatie en techniek voor deze speciale editie vanuit de studio is in handen van Celwin Frenzen. Later in het programma zal onder andere Aad Hoogendijk inbellen, die zelf meeloopt met de RopaRun en de route via Barendrecht loopt.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.