Radio en TV

Extra uitzending rondom Dodenherdenking

Op maandagavond 4 mei is de programmering van Radio Ridderkerk aangepast met een speciaal programmering in verband met Dodenherdenking.

Tussen 18:00 en 19:00 uur is er een herhaling van het programma ‘Praten met een Ridderkerker’ te beluisteren waarin als gast aanwezig was de Ridderkerkse oorlogsveteraan Leen van Geenen.

Na 19:00 uur wordt de lezing van Marjon Schoenmaker over vernietigingskamp Sobibor herhaald. Twee maanden geleden was Marjon Schoenmaker te gast in de Ridderkerkse bibliotheek.

Na de 2 minuten stilte om acht uur kan er worden geluisterd naar een documentaire over het Johannes Post capitulatiemuseum aan de Rijksstraatweg in Rijsoord. Afgesloten wordt het programma door aangepaste muziek met gedichten van Emmy Mulder.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.