Radio en TV

Facet’s Cathy van Es over het leefstijlprogramma voor 65-plussers

Afgelopen dinsdag 1 juni 2021 was Cathy van Es namens Facet Ridderkerk te gast in het programma Seniorentijd. Dit naar aanleiding van het leefstijlprogramma voor 65-plussers dat Facet Ridderkerk heeft opgezet om senioren zo lang mogelijk gezond en vitaal thuis te laten wonen. Dit programma wordt herhaald op de vrijdagmorgen tussen 10.00 en 12.00 uur mocht u het gemist hebben.

Het leefstijlprogramma bestaat uit vijf thema’s: bewegen, voeding, veiligheid in en om het huis, stress en slaap. In het magazine ‘Ridderkerk Langer Gezond’ worden deze thema’s uitgebreid behandeld.

Het magazine is op te halen op het kantoor van Facet aan de Schoutstraat 5, wanneer het kantoor is geopend, en is te vinden op verschillende plakken in Ridderkerk, zoals het gemeentehuis, wijkcentra en de Bibliotheek.

Meer informatie is te vinden op de website www.facetridderkerk.nl; voor vragen kan men bellen naar Facet: 0180 – 432350. Cathy vertelde in de uitzending onder andere over fysieke veiligheid in huis en digitale veiligheid in huis bij presentatrice Roelie ’t Jong.

Seniorentijd wordt uitgezonden op dinsdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur en wordt herhaald op vrijdagochtend vanaf 10.00 uur. Het is ook te beluisteren via Uitzending Gemist. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.