Radio en TV

Gert Ritmeester 20 jaar op de radio

Op 18 juli 1999 werd de eerste aflevering van het programma ‘Verhalenderwijs’ samengesteld en gepresenteerd door Gert Ritmeester bij Radio Ridderkerk. Inmiddels is de tijd nu ruim 20 jaar en 500 uitzendingen verder.

Verhalenderwijs‘ wordt op de zondagavond om de 2 weken van 19:00  uur tot 20:00 uur uitgezonden. Op zondag 1 september is er weer een nieuwe aflevering te beluisteren. In deze uitzendingen spelen religieuze liederen een belangrijke rol. Besproken worden liederen met een verhaal, moraal en diepere betekenissen. Bij de gekozen composities wordt ook zoveel mogelijk verteld over de achtergronden, de maker(s), hoe het lied is ontstaan of in welke situaties het een belangrijke rol heeft gespeeld. Kortom zeker de moeite waard om te luisteren.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.