Radio en TV

KinderboekenCast met Bart de Wolf

Voor de nieuwste aflevering van de KinderboekenCast maakt maakster Marjo de Vroed een uitstapje naar de van oorsprong Vlaamse schrijver Bart de Wolf. Met hem praat ze over zijn eerste jeugdboek ‘Monsters en mislukte superhelden’.

De in Antwerpen geboren de Wolf is pas in 2015 begonnen met het schrijven van griezelverhalen. Zijn eerste verhaal ‘De Bra-Ba-Bla’ werd in 2015 vijfde in een verhalenwedstrijd en in 2017 won hij de Harland Awards Debuutprijs voor ‘Een nieuwe route wordt berekend’. Tegenwoordig woont de Wolf met zijn gezin in Nederland waar hij, naast het schrijven van griezelverhalen, ook dierenarts is.

In de KinderboekenCast vraagt Marjo hem de hemd van het lijf over zijn eerste je jeugd-griezelboek ‘Monsters en mislukte superhelden’. Het boek gaat over de 13-jarige Floris die er al zijn hele leven van droomt om superheld te worden. Als op het strand van Westerkerke lichamen aanspoelen grijpt hij zijn kans. Maar of dat goed gaat… dat is te lezen in het boek.

Verder is er natuurlijk ook ruimte voor de vaste onderdelen ‘Een ditje en een datje’ de recensie en worden de vragen van lezers beantwoord.

De KinderboekenCast wordt aanstaande woensdag 3 mei uitgezonden bij Radio Ridderkerk tussen 11.00 en 12.00 uur en is de dag erop ook als podcast terug te vinden op de website of in de app van RTV-Ridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.