Radio en TV

KinderboekenCast met Marlies Verhelst

Deze maand staat duizendpoot Marlies Verhelst centraal in de KinderboekenCast van Marjo de Vroed.

In 2022 verschenen er maar liefst 7 boeken van de hand van Verhelst.. Zo waren er een prentenboek met de titel ‘Van Bigkikker tot Neushoornvogel’, drie delen uit de reeks Mini Informatie en haar eerst Young-Adult-thriller ‘Scherp’.

Dit jaar begon ze ook nog als Schoolschrijver in Rotterdam en Rozenburg. In deze functie probeert ze kinderen in het basisonderwijs taalsterk te maken, waarbij het plezier in lezen, creatief schrijven, uitbreiden van de woordenschat en spelen met woorden centraal staan.

Meer dan genoeg onderwerpen voor presentatrice Marjo de Vroed om deze bezige bij over aan de tand te voelen.

In de KinderboekCast vragen de kinderen Marlies het hemd van het lijf, moet ze kiezen uit een ditje of een datje en verteld een jonge lezer wat hij vindt van het ook in 2022 uitgekomen theaterleesboek ‘Een bos vol confetti’. Tot slot gaan Marjo en Marlies uitgebreid in gesprek waarbij de belangrijkste vraag is of ze het wel halen binnen één uur.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.