Radio en TV

KinderboekenCast met Sanne Rooseboom

In de nieuwe KinderboekenCast staat de in Utrecht geboren schrijfster Sanne Rooseboom centraal. Rooseboom schreef als kind al verhaaltjes, werd correspondent maar bleef in haar vrije tijd verhalen schrijven. In 2016 debuteerde ze met het boek Jippie!, voor lezers tussen 7 en 9 jaar. In datzelfde jaar kwam het eerste deel van Het Ministerie van Oplossingen uit. Een serie voor kinderen van 9 jaar en ouder. Deze laatste serie staat centraal in de KinderboekenCast van deze maand.

Marjo de Vroed gaat met Sanne in gesprek over deze serie. Ook dit keer doet zij dit aan de hand van vragen van jonge lezertjes en ditjes en datjes. Natuurlijk is er ook deze week een lezer bereid gevonden om een boekrecensie te houden.

De KinderboekenCast wordt aanstaande woensdag 4 januari 2023 uitgezonden tussen 11.00 en 12.00 uur. Vanaf donderdag 5 januari is de KinderboekenCast ook terug te luisteren op de podcast-pagina van RTV Ridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.

Foto: Marjo de Vroed