Radio en TV

Maandag gaan ook de Ridderkerkse scholen weer open!

Op zaterdag 9 mei wordt een nieuwe aflevering gemaakt bij Radio Ridderkerk van het actualiteitenprogramma ‘Prettig Weekend’.

Het programma is te beluisteren op zaterdag 9 mei tussen 10.00 en 12.00 uur. De presentatie en techniek worden verzorgd door Aad Hoogendijk en Stefan Coule, die gescheiden door het glas het programma brengen. In de uitzending horen we de activiteiten die vooral online plaatsvinden.  Deze week zijn er weer meerdere gasten.

Volgens de Kadernota 2021-2024 wordt er de komende jaren flink geïnvesteerd in de gemeente. Wethouders Marco Oosterwijk en Henk van Os leggen de plannen uit.

Aanstaande maandag mogen de kapsalons weer open. Rachel Hulspas van Monroe’s Hairstudio gaat ons vertellen hoe ze dat gaan aanpakken. Ook gaan vanaf aanstaande maandag alle kinderen weer naar de basisschool. Namens de openbare scholen zal directrice Debby Wernke van OBS de Botter uitleggen welke maatregelen ze hebben genomen om de kinderen veilig te ontvangen én ze van goed onderwijs te voorzien.

Kinderdagverblijf Hadassa in Slikkerveer is sinds deze week ook noodopvanglokatie. Wat dit inhoud en voor wie het is, wordt uitgelegd door Sandra Snijder.

Ook deze week is onze verslaggever Aad Hoogendijk weer op pad geweest en fietste hij langs voetbalvereniging S.V. Slikkerveer en zag dat daar de jeugd weer aan het trainen was. Hoe ze dat op 1,5 met doen en meer is te horen komende zaterdag in het radioprogramma Prettig Weekend.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.