Radio en TV

Mot Wat live bij Bluezy

Update: optreden is geannuleerd wegens persoonlijke omstandigheden.

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 16 januari 2020 om 20.00 uur de band Mot Wat in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

Mot Wat bestaat uit vijf enthousiaste mannen die oude bluesklassiekers herschrijven en er een Nederlandstalig motwat-sausje over gooien. Zo hertalen zij, in het Nederlands, nummers van onder andere Muddy Waters, Ray Charles, Stevie Ray Vaughn en Eric Clapton. De mannen van Mot Wat genieten van elk optreden en dat straalt er ook vanaf!  De unieke combinatie toont aan dat blues voor jong en oud is. Zodra deze mannen beginnen met spelen, is wel duidelijk dat leeftijd niet meer uitmaakt. De afgelopen jaren stonden zij in een line-up samen met bijv. “My Baby”, “Ralph de Jongh”, “Heritage Blues Orchestra” (USA) en “Mr. Gene Taylor” (USA). Onlangs speelde ze nog voor de tweede maal op Big Rivers Dordrecht en waren ze de eerste Nederlandstalige bluesband die ooit speelde op Brielle Blues.

Mot Wat bestaat uit: Marinus Verschoor (piano/zang), Tom van Ruiswijk (bas), Ad Boender (drums), Leen Baars (harmonica/zang) en Hans van Sasse van IJsselt (gitaar).

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.