Radio en TV

Nieuw bij Radio Ridderkerk: Movie Tunes

Vanaf vrijdag 3 januari 2020 presenteert Celwin Frenzen op de vrijdagavond vanaf 20.00 uur bij Radio Ridderkerk het programma Movie Tunes. In dit programma neemt Celwin de luisteraar mee op avontuur door de wondere wereld van film muziek, componisten en muzikale verhalen vertellers.

,,Movie Tunes is een jarenlange ambitie van mij geweest. Ik ben al zolang ik mij kan heugen een fan van muziek, en met name muziek uit films, series en andere verhalen. Muziek kan een verhaal zoveel kracht geven, of emoties op een andere of intensere manier overbrengen, dat vind ik mooi, aldus Celwin Frenzen. Door middel van interviews, quotes, nieuws en vooral veel muziek wordt de luisteraar wekelijks op de vrijdagavond vanaf 20.00 uur meegenomen in een reis door de wereld van film muziek.

Celwin heeft ruime ervaring op het gebied van radio. Na eerder werkzaam te zijn geweest bij RTV Lansingerland (destijds nog Radio 3B Lokaal) en Radio Capelle vanaf 2020 dus actief als medewerker bij Radio Ridderkerk.

,,Radio is een prachtig medium en bij uitstek het medium om mijn passie te delen met de luisteraars. Film muziek is de moderne variant van klassiek, maar dan zonder het stoffige randje dat klassiek soms onterecht heeft. Concerten van componisten als Hans Zimmer, James Newton Howard en Olafur Arnalds verkopen niet voor niks binnen no-time uit’’, besluit Celwin Frenzen.

Het programma Movie Tunes is vanaf vrijdag 3 januari 2020 wekelijks te horen tussen 20.00 en 21.00 uur.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.