Radio en TV

Old Shoe speelt live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 16 februari 2023 om 20.00 uur Old Shoe in de studio. Oorspronkelijk zou de band al in december langskomen, maar door ziekte ging het toen niet door. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

De Band is begonnen als een tijdelijk project in 2017, het 50-jarig bestaan van jongerencentrum Elektra, waar de meeste van ons in onze jeugd veel kwamen en met elkaar muziek gemaakt hebben in heel veel lokale bandjes. Gepokt en gemazeld door de Blues en Rockwereld in de Drechtsteden en omgeving, zijn deze heren op elkaars pad gekomen bij de oprichting van de Sliedrecht Legends. Na een aantal jaren onder deze naam waren ze inmiddels toe aan een nieuwe uitdaging onder de naam Old Shoe. Bij deze mannen is een vriendschap ontstaan die past als een oude schoen. Graag zou deze band zich ook willen presenteren buiten de Drechtsteden. Old Shoe gaat zich voornamelijk meer richten op Blues repertoire. De Nederlandse bluesbands van weleer, zoals Brainbox, Cuby en Bintangs worden daarbij niet vergeten. Verder is het repertoire uitgebreid met een aantal eigen composities geheel in blues stijl. Wat opvalt in deze band zijn de uitgekiende gitaarpartijen, zodat de drie gitaristen elkaar niet in de weg zitten. Een gedefinieerd maar vol geluid, voorzien van contrasterende solo partijen. Je kunt er natuurlijk veel over zeggen maar live is de beste ervaring. Kortom de muziekstijl is Blues tot Blues-Rock, covers maar ook zeker de eigen nummers, geïnspireerd op bands zoals Cream, Rolling Stones , Gary Moore, Rory Gallagher. De band bestaat uit: Appie Paap (gitaar en zang), Dick van der Leun (gitaar en mondharmonica), Nico Kraaijeveld (bas en achtergrond zang), Rene Slieker (gitaar en achtergrond zang) en Wim Lavooy (drums en zang).

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. Bezoekers zijn vanaf 19.30 uur welkom. Het optreden zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.