Radio en TV

Peter Dons met het (D)onsuurtje bij RTV-Ridderkerk

“Het (D)onsuurtje, dat in maart 2020 begon, besloeg 75 afleveringen. Op 26 juni was de laatste”, zegt de in Ammerstol woonachtige zanger-entertainer Peter Dons, die het initiatief startte omdat hij vanwege corona geen optredens meer had. “Daarbij was het mijn bedoeling om voor mensen die aan huis gekluisterd waren in deze periode wat afleiding te bieden.”

Belangeloos

Iedere dag, van 14.00 tot 15.00 uur, had hij een livestream via Facebook vanuit zijn woonhuis in Ammerstol. Peter Dons deed dit belangeloos. “Er kwam deze periode sowieso geen geld binnen, want alles stond stil. Ik heb dan ook voor het eerst van mijn leven gebruik moeten maken van een financiële regeling van de overheid.”

Naar aanleiding van de nieuwe coronamaatregelen, die dinsdag 13 oktober j.l. werden afgekondigd, is hij  het (D)onsuurtje opnieuw opgestart. Dit samen met zijn vrouw Lianne, die tijdens de uitzendingen als “technicus” fungeert.

Uitzending RTV-Ridderkerk

“Wederom ziet het er naar uit dat veel mensen, met name ouderen, de komende periode geen kant op kunnen. Vanaf afgelopen donderdag 22 oktober kunnen zij drie keer per week afstemmen op het (D)onsuurtje, te weten op dinsdag, donderdag en zondag en tussen 16.00 en 17.00 uur en 20:00 en 21:00 uur te zien bij RTV Ridderkerk.”

Nederlands, Engels en Duits talige liedjes passeren de revue, verjaardagen worden behandel en iedereen mag verzoekjes aanvragen. Peter Dons hoopt er veel mensen een plezier mee te doen.

TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN en Telfort kanaal 1377, Tele2, Vodafone, Solcon en via de app van RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.