Radio en TV

Politieke debatten bij RTV-Ridderkerk

Afgelopen zaterdag 9 maart 2019 werden verschillende debatten gevoerd in het radioprogramma Prettig Weekend over de komende verkiezingen van 20 maart aanstaande.

De kantine van RTV-Ridderkerk was afgelopen zaterdag omgebouwd tot studioruimte, waarbij in de drie uur durende radio-uitzending verschillende verkiezingsdebatten plaatsvonden.

In het eerste uur werd gesproken met de Ridderkerkse wethouder Peter Meij, burgemeester van Hendrik-Ido-Ambacht Jan Heijkoop en
Jeannette Baljeu (VVD), gedeputeerde van de provincie Zuid Holland. Het werd een mooi gesprek over de interactie tussen de provincie Zuid Holland en de daarin liggende gemeenten en regio’s als de MRDH en de Drechtsteden.

In het tweede uur van het programma werd gesproken met diverse vertegenwoordigers van politieke partijen, die meedoen aan de komende verkiezingen voor de provincie. Aanwezig waren: Iekje Berg (CDA), Anneloes van Hunnik (GroenLinks), Jeffrey van der Elst (Lokale Partij Z-H), Leo Bruijn (PvdA), Bart Canton (Partij voor de Dieren), Johan Matze (SGP) en Jeanette Baljeu (VVD).

In het derde en laatste uur van de uitzending werd gesproken met vertegenwoordigers van de partijen die zich opmaken voor de Waterschapsverkiezingen en een toelichting gaven over de problemen daar met de mogelijke oplossingen in de volgende periode van 4 jaar.
Aanwezig waren: Fokke van Zeijl (AW), Leen Overwater (WPD) en Johan Verbeek (PvdA).

Kortom een interessante uitzending bij Radio Ridderkerk.
Heeft u de uitzending gemist? Dan kunt u deze terugluisteren via Uitzending Gemist of terugkijken op ons YouTube-kanaal.

Foto’s Roelie ’t Jong