Ridderkerkse actualiteiten hoor je op zaterdag 27 juni bij Radio Ridderkerk in het actualiteitenprogramma ‘Prettig Weekend’.

Het programma is te beluisteren op zaterdag 27 juni tussen 10.00 en 12.00 uur. De presentatie en techniek worden verzorgd door Eric Harreman en Aad Hoogendijk, die gescheiden door het glas het programma brengen.

In de uitzending van deze week wordt het eerste deel van de vierluik “Kunstroute-Radio” gebracht. Vier weken lang vertelt een Ridderkerkse kunstenaar over zijn of haar werk, wat hem drijft en wat de toekomstverwachtingen of ambities zijn. Deze week bijt Ingrid Zelessen het spits af.

De gewone Avond4Daagse kon helaas geen doorgang vinden, maar bij de Koninklijke Wandel Bond Nederland hebben ze er toch iets op verzonnen, namelijk de ‘Home-Edition’. Wat dit is en hoe dit allemaal in zijn werk gaat verteld Mariëlle Vissers – van Hulst van de KWBN.

Deze week is het de ‘week van de teek’. Wat is dat voor een beest, waar moet je op letten als je erdoor gebeten bent en wat is het verschil bij mens en dier? Dierenarts John den Deugd vertelt over de dierenkant van dit verhaal. Onze (nieuwe) vaste huisarts Jeanette Caljouw zal de mensenkant belichten. Natuurlijk zullen we met haar ook praten over het corona virus en de verruiming van de maatregelen.

Het bezoekerscentrum op het eiland Tiengemeten is weer open voor publiek. Annette van den Dulk praat ons bij over wat er allemaal weer mogelijk is en aan welke regels de bezoekers zich moeten houden.

In Zwijndrecht worden 3 Era-flats gerenoveerd. Over de perikelen daaromtrent en de overlast, praat onze Atos-collega Ronald Roël met schrijver en columnist Mohammed Benzakour.

Dit en nog veel meer aanstaande zaterdag tussen 10.00 en 12.00 uur in Prettig Weekend bij RTV Ridderkerk en Atos-rtv (Hendrik–Ido-Ambacht, Zwijndrecht en Heerjansdam).

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.