Radio en TV

Radio 3×2 dag 4: de Alblasserwaard

Een lange tocht voor deze donderdag 20 augustus 2020: via de brug over de Noord de Alblasserwaard in. Hoewel zoals bijna gebruikelijk op deze route er regen viel bleek het gelukkig haalbaar om met alle apparatuur toch te fietsen.

Samen met mee fietser en spraakwaterval Ron in ’t Hout werd de route in omgekeerde volgorde gefietst. Dit was nodig om niet in de knoop te raken met de interviews die onderweg werden afgenomen.  Nu de aandacht wat meer kan naar alles wat je normaal onderweg passeert in plaats van het wel en wee van de jeugd is het logisch in de Alblasserwaard een molen te bezoeken. Wat we dus ook deden.

Molenaar Peter-Paul woont met zijn gezin al jaren in deze molen, en daarvoor woonden zijn schoonouders hier.  Hoewel hij zichzelf meer ziet als beheerder van de molen in plaats van molenaar weet hij zijn zaken wel! Bij aankomst draaide de molen al en na de waarschuwing niet onder de wieken door te gaan vertelde hij over zijn leven in het werelderfgoed Kinderdijk.

Vanzelfsprekend werd daarna ook een bezoekje gebracht aan het zwembad Schoonenburg te Nieuw-Lekkerland. Een bad waar de jeugdwielertour al dik 45 jaar komt trouwens! Maar waar men vooral erg verdrietig was dit jaar geen kinderen van 3×2 op bezoek te hebben. Ze hopen aldaar dat volgend jaar wel het 50-jarig jubileum van 3×2 gevierd mag worden in hun zwembad.

De beelden zie je vanavond op TV Ridderkerk om 20.00 en 21.00 uur. Het radioverslag hoor je in onze speciale 3×2 podcast op onze website. De hele week fietst RTV Ridderkerk 3×2, en doen daarvan verslag op onze website, app, socials en radiokanaal. De samenvatting op de radio hoor je namelijk vrijdagmiddag vanaf 15.00 uur.

Ook is er een dagelijkse quiz. Zoek hem op op de site of luister de podcast!

Morgen, vrijdag 21 augustus, fietsen we naar Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht waar iets speciaals gaat gebeuren!