Radio en TV

Radio Ridderkerk (deels) weer met vertrouwd geluid

Vanaf heden is Radio Ridderkerk weer gestart met het zelf maken van haar uitzendingen. Vooralsnog met veelal vooraf door de medewerkers thuis opgenomen programma’s, maar wel met de vertrouwde programmamakers.

De afgelopen weken heeft RTV-Ridderkerk gekozen voor het uitvoeren van uitsluitend primaire journalistieke taken. Het media-aanbod was beperkt tot de online-media, de website en de TV-krant. Via Radio Ridderkerk werd het signaal van Radio Rijnmond uitgezonden. Uitzonderingen hierop waren op zaterdagochtend het informatieve programma ‘Prettig Weekend’, dat wel live werd gemaakt en op de zondagochtend wordt wekelijks in samenwerking met de kerken een kerkdienst uitgezonden.

Op Koningsdag en op 5 mei werden al speciale programma’s gemaakt via de zogenaamde ‘Home Recordings’ en vanaf 6 mei zullen de avond- en nachtelijke uren weer zelf gemaakt gaan worden door eigen medewerkers. Overdag verzorgt Radio Rijnmond de komende periode nog steeds de programma’s op de lokale zender, met uitzondering van de dinsdag- en vrijdagochtend tussen 10 en 12 uur, waar Joost Kamerman Seniorentijd zal presenteren. Ook het populaire programmaonderdeel de Senioren-kwis is daarin weer opgenomen, maar het antwoord moet dan echter gemaild worden, omdat het telefoonteam nog niet actief aanwezig is.

Naast de bekende programma’s komt Peter Gouweloos ook met een nieuw programma op de zondagavond, namelijk ‘Gods Loflied’.

Kijk op www.rtvridderkerk.nl of op de app van RTV-Ridderkerk voor de meest actuele informatie over Ridderkerk en de nieuwe tijdelijke programmering van Radio Ridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.