Radio en TV

Ridderkerk, een Fairtrade Gemeente op TV Ridderkerk

Sinds mei 2016 is de gemeente Ridderkerk een Fairtrade Gemeente. Inmiddels heeft iedereen, die Ridderkerk binnenrijdt de felkleurige oranje bordjes aan de lantaarnpalen wel gezien. Maar wat houdt dit nu precies in?

,,Wij zijn als werkgroep druk bezig om zoveel mogelijk bedrijven/verenigingen en maatschappelijke organisatie’s Fairtrade te certificeren om zodoende wereldwijde armoede te bestrijden’’, aldus Frans de Graaff namens de werkgroep Fairtrade.

Samen met zorgorganisatie de Toekomst heeft de werkgroep Fairtrade een video gemaakt over Fairtrade en duurzaamheid, waarbij een aantal vrijwilligers en wethouder Marten Japenga over duurzaamheid en Fairtrade in Ridderkerk spreken.

Deze video is te zien bij RTV-Ridderkerk vanaf maandag 29 juli tot en met donderdag 1 augustus op de oneven uren van 15.00 tot en met 23.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP (De Lokale Omroep).