Radio en TV

Rudy Bennett in ‘The Story Of’

Zondag 4 november is er van 17.00 uur tot 18.00 uur weer een nieuwe aflevering van ‘The Story Of’ bij Radio Ridderkerk. Deze keer staat de aflevering in het teken van zanger Rudy Bennett, bekend van onder andere The Motions.

In de studio zal met Rudy Bennett een interview gehouden worden over zijn omvangrijke carrière, die al begon begin jaren zestig met de groep Ritchie & The Ricochets, die hij samen met Robbie van Leeuwen, die later speelde bij Shocking Blue, had opgericht. In 1964 werd deze naam veranderd in The Motions, waarmee een zeer succesvolle periode aanbrak met vele hits. In 1969 zou de single ‘Freedom’ op het doorbreken staan in de USA, maar het feest ging helaas niet door en óók in Nederland werd het nummer de laatste hit. In 1970 hield de groep op te bestaan, maar als solo artiest wist hij hierna ook nog een aantal hits te scoren.

Rudy is altijd actief gebleven in de muziek en speelde en zong hij in talrijke bandjes. In tegenwoordige tijden trekt hij weer volle zalen met zijn theater productie ’Rot op met die geraniums’ waarmee hij door Nederland trekt. In het radioprogramma zal hij tussen de platen door vertellen over wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn zeer succesvolle carrière. Kortom weer een fraai uurtje nostalgie in ‘The Story Of’ van de programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bob den Breeijen.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl .

Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.

Foto: Trees Rouw Photography