Radio en TV

Saturating Blues EXP. speelt live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 12 mei 2022 om 20.00 uur de formatie Saturating Blues EXP. in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden. Te gast in Bluezy is Saturating Blues EXP., dat bestaat uit het trio muzikanten: Jos (basgitaar), Gary (vocals/sologitaar/bluesharp) en John (drums).

De 6-mans formatie Saturating Blues was van 1968-1970 actief in Rotterdam en had toen vrijwel geen concurrentie in een stad met veel commerciële soulstampers. Via Facebook elkaar na 47 jaar afwezigheid in 2017 weer tegengekomen. Ton was overleden een zeer talentvolle gitarist/bluesharp/fluitist. Frans (drums) ging helaas verhuizen. Martin (rhythm guitar) was niet meer geïnteresseerd in Blues en Polly de tweede drummer is spoorloos. Twee diehards zijn er dus nog over uit de begintijd en dat Jos en Gary. Met John hebben zij er een nieuwe drummer bijgekregen. Sinds 2018 opereren ze onder de nieuwe naam Saturating Blues EXP. Met een spirit die aanvoelt als vanouds.

Het optreden bijwonen is inmiddels weer mogelijk. Bezoekers zijn welkom vanaf 19.30 uur. De toegang is gratis.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.