Radio en TV

Terugblik eerste digitale commissievergadering in Ridderkerk in Prettig Weekend

Op zaterdag 16 mei wordt een nieuwe aflevering gemaakt bij Radio Ridderkerk van het actualiteitenprogramma ‘Prettig Weekend’.

Het programma is te beluisteren op zaterdag 16 mei tussen 10.00 en 12.00 uur. De presentatie en techniek worden verzorgd door Aad Hoogendijk en Stefan Coule, die gescheiden door het glas het programma brengen.
In de uitzending horen we de activiteiten die vooral online plaatsvinden. Zo wordt gesproken met de heer Kievit, directeur van het Ikazia-ziekenhuis, die een primeur voor ons heeft. Afgelopen donderdag was de eerste digitale commissievergadering in Ridderkerk sinds de lock-down. Griffier Johan van Straalen gaat ons vertellen hoe deze vergadering tot stand is gekomen. Aansluitend spreken we met Edward Piena (VVD) en Kees van der Duijn Schouten (SGP) over hoe de vergadering inhoudelijk is verlopen.

De gemeente Zwijndrecht wil de zorg en ondersteuning dichter bij de inwoners organiseren. Hoe ze dit willen doen, word uitgelegd door wethouder Ronald de Meij van Zwijndrecht. Verslaggever Aad Hoogendijk heeft ook deze week weer zijn fiets gepakt en kwam uit bij zwembad de Fakkel. Tot zijn grote vreugde waren daar een aantal mensen aan het zwemmen. Hoe dat zo kwam en wat zij ervan vonden hoort u in zijn reportage. Dit en nog veel meer aanstaande zaterdag tussen 10.00 en 12.00 uur in Prettig Weekend bij RTV Ridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van RTV-Ridderkerk.

Foto’s Aad Hoogendijk