Radio en TV

The Blues Federation live bij Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 20 februari 2020 om 20.00 uur de band The Blues Federation in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

The Blues Federation maakt avontuurlijke en bijzondere blues. Niet geschikt voor bruiloften en partijen. De band speelt met heel veel toewijding, passie en diepgang en weet met zijn muziek én performance het publiek keer op keer zichtbaar te raken.

The Blues Federation staat sinds 2005 op festivals en in clubs en theaters in Nederland, maar ook in het buitenland. De band produceerde drie cd’s en behaalde diverse awards waaronder de Dutch National Blues Award (2010). Na het overlijden in januari 2017 van frontvrouw Mariëlla Tirotto (de echtgenote van toetsenist Heins Greten), maakt The Blues Federation een doorstart op nadrukkelijke wens van Mariëlla. Op het repertoire staan blueshits als ‘Aint no Sunshine’ en ‘Whipping Post’. Daarnaast speelt de band ook eigen nummers. Een interessante mix van dansbare, groovende nummers als ‘Don’t need no Doctor’ tot hartverscheurende ballads als ‘Confused Woman’s Blues’. De bandleden zijn: Daniëlla Eerhart (zang), Loek van der Knaap (gitaar), Heins Greten (toetsen), Arno Hagemans (bas) en John Kakiay (drums).

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.