Radio en TV

The Bluetails speelt live in Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 20 april 2023 om 20.00 uur de formatie The Bluetails in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

The Bluetails is een Nederlandse bluesband, die is gestart met optreden in 2012. De band bestaat uit: Alex Jr (gitaar en zang), Henk (bass) en Dave (drums en percussie). Alex en Henk spelen al tientallen jaren samen, zoals in de formatie Big Will & the Bluesmen. Dave, het jongste lid van de band, is voormalig drummer van de band We the Firm en bepaalt het ritme van de band. The Bluetails heeft met trots aangekondigd dat ze met Jona dit jaar een nieuwe gitarist aan de band hebben toegevoegd. Jona versterkt de band met zijn heerlijke solo’s en creatieve spel. Hij brengt een unieke stijl en energie naar de band en zal ongetwijfeld een geweldige aanvulling zijn op hun geluid. Met deze nieuwe toevoeging aan de line-up blijft The Bluetails groeien en evolueren als een band, en hun fans kunnen zich verheugen op een onvergetelijke muzikale ervaring. De muziek is uiteraard blues vanuit de basis, maar uitstapjes naar rock en jazz mogen zeker verwacht worden.

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. Bezoekers zijn vanaf 19.30 uur welkom. Het optreden zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.