Radio en TV

The Dead Wax speelt live in Bluezy

Update: Optreden gaat helaas niet door in verband met persoonlijke omstandigheden bandleden.

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 29 december 2022 om 20.00 uur The Dead Wax in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

Akoestische Rock, Pop & Blues, gespeeld door mannen met échte levenservaring, dat is The Dead Wax. Hoe groot of klein een podium ook mag zijn, de heren zijn altijd enthousiast en brengen altijd energie. The Dead Wax zorgt voor een Woodstock-achtige vibe, geïnspireerd door helden als Lou Reed, Cream, CCR, David Bowie, Neil Young en Iggy Pop, maar ook door meer moderne acts als The Black Keys.

De basis van de band wordt gevormd door Norbert Schut (zang en gitaar), Freek Prins (percussie), Ron Knook (basgitaar) en sologitarist Remko Willems. Norbert Schut, zanger en slaggitarist, houdt zijn hele leven al van muziek en besloot na zijn 30e om toch maar eens zelf muziek te gaan maken. Hij speelde in bands als Alpenkreüzer en The Coffin Dodgers. Freek Prins heeft een woest uiterlijk, maar is een grote knuffelbeer, die vroeger geluidsman is geweest en samen heeft gespeeld met onder andere El Kroppo, Wanda Vie, Rob Hendrikse, Steve Payne en Paul Hobday en Bas Paardenkoper. Ook speelt Freek regelmatig samen met bluesgigant Ralph de Jongh en is hij sinds kort de vaste percussionist van Remko Willems. Ron Knook, is op zijn 15e begonnen met gitaarspelen. Na ‘Initial Stage’ volgden coverband ‘The Dice’ en bluesband ‘On The Hook’. Remko Willems uit Nispen is een virtuoze en eigenzinnige muzikant en speelde samen met Fritz Schremmer, en Joshua Smits.

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. Bezoekers zijn v.a 19.30 uur welkom. Het optreden zal tevens live worden uitgezonden via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 912, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone kanaal 2129 , via de RTV-Ridderkerk APP en de TuneIn app.