Radio en TV

The Square Keys live bij Bluezy

In het radioprogramma Bluezy is op donderdag 29 november om 20.00 uur de The Square Keys in de studio. Programmamaker en presentator Nico Bravenboer ontvangt in de studio van Radio Ridderkerk zijn muzikale gasten. Naast een interview wordt er ook live opgetreden.

Rauwe old-school boogie blues in variërende vormen. Het motto is ‘Wij doen het zelf’. Ze bouwen zelf instrumenten, de website, ze maken hun eigen artwork en opnames. Gijs Jacobs zingt en speelt voetdrum terwijl hij op zijn zelfgebouwde gitaar met dubbele hals speelt. Gerard Schoth speelt bas en geeft de sound een solide ruggengraat. Dit muzikale duo toont niets dan ongehoorzaamheid aan de structuur van een setlist. Ze spelen nummers aan elkaar en door elkaar, ze gooien op subtiele wijze het ritme om en maken graag een mash-up van verschillende stijlen. Dit zijn de ingrediënten voor een speelse en verrassende live act. Maikel Verkoelen is hun live-kunstenaar. Hij consumeert de atmosfeer, de setting, de bezoekers en het moment. Hij maakt hier tekeningen van op viltjes die hij uitdeelt aan het publiek. Ze spelen zompige boogie-blues in verschillende vormen. Slepende slidegitaar en krakende boogie. Vrolijke liederen en spooky songs. Originals en covers in een nieuw jasje.

De studio van Radio Ridderkerk is gevestigd aan de Jhr. de S. Lohmanstraat 1 en de entree is gratis. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl . Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via de digitale tv-kanalen, zoals via de Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1077, Tele2, Telfort kanaal 3167, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.